

Innowacje w bankowości to ogólnopolski konkurs Fundacji Kronenberga i banku Citi Handlowy skierowany do studentów II-V roku wszystkich typów uczelni.
Cel
Celem konkursu jest zainspirowanie młodych ludzi do zaproponowania innowacyjnych rozwiązań biznesowych. Pozwala to pobudzić ich kreatywność, zwiększyć wiarę w rozwój swojej przyszłej kariery oraz sprawdzić się stając przed nowym, nietuzinkowym wyzwaniem.
Realizacja
17 maja podczas uroczystości odbywającej się w sali Zarządu Citi Handlowy, Witold Zieliński, wiceprezes Zarządu Citi Handlowy, nagrodził laureatkę oraz wyróżnionych II edycji konkursu Innowacje w bankowości.
Laureatką tegorocznej edycji została Karolina Mamczur z Uniwersytetu Łódzkiego. Zwyciężczyni otrzymała nagrodę główną w wysokości 10 000 zł oraz trzymiesięczny staż w Citi Handlowy. W swojej zwycięskiej pracy opisała pomysły na nowoczesną bankowość m.in. wielofunkcyjną kartę kredytową, i zintegrowany system przelewów.
![]() Jurorzy konkursu - w środku Witold Zieliński, wiceprezes Zarządu Citi Hadlowy |
![]() Witold Zieliński i Karolina Mamczur - laureatka II edycji konkursu |
![]() Laureatka i wyróżnieni w konkursie z kartami przedpłaconymi, na których zdeponowane zostały nagrody finansowe |
Ponadto Jury wyróżniło 5 prac, których autorzy otrzymali po 2 000 zł oraz miejsce w Programie Praktyk Letnich Citi Handlowy.
W gronie wyróżnionych znaleźli się:
- Anna Marcinkowska z Uniwersytetu Gdańskiego
- Elżbieta Pomianowska z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
- Alicja Wypych ze Szkoły Głównej Handlowej
- Piotr Biniecki z Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University w Nowym Sączu
- Jakub Kerlin ze Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego
Środowisko studenckie entuzjastycznie odpowiedziało na drugą edycję konkursu. Studenci nadesłali 171 prac na jeden z trzech tematów konkursowych:
I. Jakie funkcjonalności powinna posiadać innowacyjna karta kredytowa, a by przekonać klientów indywidualnych do jej założenia i używania?
II. "Młodzieżowy Bank" - jaki powinien być, by był atrakcyjny dla młodych ludzi? Czym powinna charakteryzować się oferta, sposób dostępu, program lojalnościowy, wizerunek czy pakiet dodatkowych usług?
III. Nowoczesna placówka banku - jak powinna wyglądać, jakie funkcje powinna spełniać?
W porównaniu z ubiegłym rokiem na konkurs wpłynęło o 29% więcej prac. Największym powodzeniem cieszył się drugi temat, który wybrało 92 uczestników.
Prace oceniało Jury w składzie:
- Witold Zieliński, Wiceprezes Citi Handlowy - Przewodniczący Jury Konkursu
- Iwona Brzozowska, Szef Pionu Zarządzania Produktami Detalicznymi i Usługami Maklerskimi Citi Handlowy
- Mariusz Cholewa, Dyrektor Departamentu Strategii Citi Handlowy
- Sebastian Geldner, Kierownik ds. Projektów Citi Handlowy
- Maja Nowakowska, Dyrektor ds. Rozwoju i Strategii Citi Handlowy
- Małgorzata Wojciechowska, Dyrektor ds. Produktów Zarządzania Środkami Finansowymi Citi Handlowy
W gronie autorów tegorocznych prac najwięcej przedstawicieli miała Szkoła Główna Handlowa. Było ich 28. Wśród najliczniej reprezentowanych uczelni znalazły się ponadto:
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu: 15;
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie: 11;
- Uniwersytet Warszawski: 10;
- Uniwersytet Gdański: 9.
Organizatorzy konkursu gratulują nagrodzonym oraz dziękują za uczestnictwo wszystkim autorom konkursowych prac.
Laureatka, wyróżnieni oraz jurorzy II edycji konkursu "Innowacje w bankowości"
Zwycięzcą pierwszej edycji konkursu został Paweł Tatomir z Uniwersytetu Warszawskiego.
|