Edukacja ekonomiczna
Fundacja Bankowa im. Leopolda Kronenberga
Z klasy do kasy


W roku 2012 wznawiamy konkurs dla uczniów zainteresowanych mechanizmami rynku kapitałowego.

Cele
Celem konkursu "Z klasy do kasy" jest przybliżenie uczniom zasad działania podstawowych instrumentów rynku kapitałowego, mechanizmów giełdy i problematyki oszczędzania oraz zaproponowanie nauczycielom gotowego narzędzia, służącego do wprowadzenia elementów warsztatowych do lekcji przedsiębiorczości.

Realizacja
Podczas konkursu, za pośrednictwem specjalnej aplikacji, uczniowie w prosty i intuicyjny sposób prowadzą inwestycje na fikcyjnym rynku, opartym na rzeczywistych notowaniach warszawskiej GPW.

Część inwestycyjna trwa 6 tygodni i odbywa się w Internecie, za pośrednictwem dedykowanej strony. W konkursie rywalizują ze sobą komitety - grupy uczniów składające się od trzech do pięciu osób z tej samej szkoły. Każdy z komitetów pozostaje pod opieką nauczyciela. Na starcie konkursu zespół otrzymuje do dyspozycji wirtualną gotówkę w kwocie 100 000 zł. Wszystkie zespoły mają prawo zaciągnąć w trakcie gry oprocentowaną pożyczkę do wysokości 50 000 zł.

Aplikacja obsługuje takie instrumenty inwestycyjne jak akcje, lokaty bankowe, waluty i fundusze inwestycyjne.

Finał VI edycji konkursu


23 czerwca w siedzibie Agory S.A. przy ulicy Czerskiej 8/10 w Warszawie odbył się finał VI edycji konkursu "Z klasy do kasy". Do ostatniego etapu rozgrywek zakwalifikowało się 16 komitetów uczniowskich, zwycięzców rozgrywek półfinałowych organizowanych we wszystkich województwach

Laureaci rozgrywek wojewódzkich musieli zmierzyć się ze sobą wykazując się zaawansowaną wiedzą z zakresu mechanizmów ekonomicznych oraz zasad funkcjonowania rynku kapitałowego. Swoje praktyczne umiejętności inwestowania zaprezentowali podczas I etapu, którego celem była maksymalizacja wirtualnych 100 000 zł poprzez symulację inwestycji na Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

Podczas finału drużyny musiały zmierzyć się z pulą 30 pytań testowych oraz 6 zadaniami praktycznymi. Oprócz wiedzy teoretycznej należało wykazać się również znajomością zasad matematyki finansowej i umiejętnością zastosowania jej w praktycznych pytaniach problemowych. Zwyciężył zespół uczniów z Gimnazjum nr 6 w Koszalinie.

W tegorocznej edycji Konkursu wzięło udział 27 000 uczniów.