BLIK

Włączasz BLIK
i płacisz w mig

Sprawdź szybkie i bezpieczne płatności BLIKIEM w aplikacji Citi Mobile®.

Czym jest BLIK?

Szybkie płatności
– w sklepach internetowych i stacjonarnych.



Wygodna wypłata z większości bankomatów w Polsce – bez użycia karty.



Błyskawiczne przelewy z telefonu na telefon – wystarczy numer telefonu odbiorcy.



Płatności bez podawania danych karty.



Z BLIKA skorzystasz używając najnowszej wersji aplikacji Citi Mobile® - płatności BLIKIEM są dostępne zarówno dla posiadaczy Konta Osobistego oraz Karty Kredytowej Citibank.

BLIKOMMMANIA wystartowała!

Weź udział w loterii i graj o 9 rocznych pensji po 84 000 zł oraz 15 015 czeków po 100 i 200 zł.

Wystarczy, że:

  • Zarejestrujesz się w loterii na blikomania.pl
  • Zrealizujesz transakcję rejestracyjną BLIK na rzecz Fundacji Uniwersytet Dzieci w kwocie 1 zł (szczegóły na blikomania.pl)
  • Będziesz używać BLIKA przy okazji codziennych transakcji, czyli płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych, wypłacać z bankomatów i przelewać błyskawicznie z telefonu na telefon.

Każda transakcja BLIKIEM na min. 1 zł to szansa na wygraną!

Loteria trwa do 30.08.22

Jeśli jeszcze nie korzystasz z BLIKA, uruchom go jak najszybciej i daj sobie szansę na rok spokoju!

Zarejestruj się tutaj Sprawdź szczegóły w Regulaminie

Organizatorem loterii promocyjnej pod nazwą „Blikomania” jest Polski Standard Płatności Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie. Regulamin loterii promocyjnej dostępny na www.blikomania.pl.



Jak to działa?

W sklepach internetowych, które umożliwiają płatności BLIKIEM, zapłacisz szybko i bezpiecznie - bez podawania numeru karty płatniczej.

  • Na stronie sklepu internetowego wybierz płatność za pomocą BLIKA.
  • W aplikacji Citi Mobile wybierz Kod BLIK aby wyświetlić jednorazowy kod (kod BLIK można wygenerować na ekranie logowania bądź po zalogowaniu w sekcji Płatności).
  • Wprowadź kod na stronie płatności w sklepie internetowym.
  • Następnie otrzymasz komunikat w telefonie o konieczności potwierdzenia płatności.
  • Sprawdź szczegóły płatności i zatwierdź ją wprowadzając swój 6-cyfrowy Citi Mobile Token PIN.

Nie musisz mieć przy sobie portfela - za zakupy w sklepach stacjonarnych, które umożliwiają płatności BLIKEM – zapłacisz wygodnie. Wystarczy Ci tylko telefon z aplikacją Citi Mobile.

  • Przy kasie poinformuj sprzedawcę, że będziesz płacić BLIKIEM.
  • W aplikacji Citi Mobile wybierz Kod BLIK aby wyświetlić jednorazowy kod (kod BLIK można wygenerować na ekranie logowania bądź po zalogowaniu w sekcji Płatności).
  • Wprowadź kod BLIK na terminalu
  • Następnie otrzymasz komunikat w telefonie o konieczności potwierdzenia płatności.
  • Sprawdź szczegóły płatności i zatwierdź ją wprowadzając swój 6-cyfrowy Citi Mobile Token PIN.

Wypłacaj gotówkę kodem BLIK w bankomatach, które umożliwiają operacje BLIKIEM. Nie potrzebujesz już karty i portfela.

  • W bankomacie wybierz BLIKA jako sposób wypłaty gotówki.
  • W aplikacji Citi Mobile wybierz Kod BLIK aby wyświetlić jednorazowy kod (kod BLIK można wygenerować na ekranie logowania bądź po zalogowaniu w sekcji Płatności).
  • Wprowadź kod w bankomacie, wybierz kwotę i zatwierdź.
  • Następnie otrzymasz komunikat w telefonie o konieczności potwierdzenia płatności.
  • Sprawdź szczegóły płatności i zatwierdź ją wprowadzając swój 6-cyfrowy Citi Mobile Token PIN.

Rozliczaj się ze znajomymi natychmiastowo i bezpłatnie, znając jedynie ich numer telefonu. Ich bank musi również udostępniać funkcję Przelew na telefon BLIK.

  • Na ekranie logowania w aplikacji Citi Mobile wybierz Przelewy na telefon BLIK.
  • Z książki kontaktów wybierz osobę, do której chcesz wysłać przelew. Możesz też wpisać numer telefonu ręcznie.
  • Wprowadź nazwę odbiorcy, tytuł oraz kwotę i potwierdź przelew.
  • Potwierdź przelew za pomocą Citi Mobile Token PIN.
  • Gotowe! Odbiorca błyskawicznie otrzyma od Ciebie pieniądze.

WAŻNE! Jeśli chcesz otrzymywać przelewy na telefon BLIK od innych osób na swój rachunek w Citi Handlowy, koniecznie zarejestruj numer telefonu w usłudze przelew na telefon BLIK. Aby to zrobić:

  • Po zalogowaniu do aplikacji Citi Mobile wybierz menu Płatności, a następnie opcję Ustawienia BLIK.
  • W polu Numer telefonu zarejestrowany w usłudze Przelewy na telefon BLIK zobaczysz numer telefonu zarejestrowany w systemie Banku i jego status w usłudze Przelew na telefon BLIK.
  • Kliknij na to pole, aby przejść do rejestracji.
  • Wybierz rachunek w Citi Handlowy, na który chcesz otrzymywać Przelewy na telefon BLIK i potwierdź rejestrację.
  • Gotowe! Przelewy na telefon BLIK będzie otrzymywał na swój rachunek w Citi Handlowy.




Jak to działa?

  • W sklepach internetowych, które umożliwiają płatności BLIKIEM, zapłacisz szybko i bezpiecznie - bez podawania numeru karty płatniczej.

    • Na stronie sklepu internetowego wybierz płatność za pomocą BLIKA.
    • W aplikacji Citi Mobile wybierz BLIK aby wygenerować jednorazowy kod (kod BLIK można wygenerować na ekranie logowania bądź po zalogowaniu w sekcji Płatności).
    • Wprowadź kod na stronie płatności w sklepie internetowym.
    • Następnie otrzymasz komunikat w telefonie o konieczności potwierdzenia płatności.
    • Sprawdź szczegóły płatności i zatwierdź ją wprowadzając swój 6-cyfrowy Citi Mobile Token PIN.
  • Nie musisz mieć przy sobie portfela - za zakupy w sklepach stacjonarnych, które umożliwiają płatności BLIKEM – zapłacisz wygodnie. Wystarczy Ci tylko telefon z aplikacją Citi Mobile.

    • Przy kasie poinformuj sprzedawcę, że będziesz płacić BLIKIEM.
    • W aplikacji Citi Mobile wybierz BLIK aby wygenerować jednorazowy kod (kod BLIK można wygenerować na ekranie logowania bądź po zalogowaniu w sekcji Płatności).
    • Wprowadź kod BLIK na terminalu
    • Następnie otrzymasz komunikat w telefonie o konieczności potwierdzenia płatności.
    • Sprawdź szczegóły płatności i zatwierdź ją wprowadzając swój 6-cyfrowy Citi Mobile Token PIN.
  • Wypłacaj gotówkę kodem BLIK w bankomatach, które umożliwiają operacje BLIKIEM . Nie potrzebujesz już karty i portfela.

    • W bankomacie wybierz BLIKA jako sposób wypłaty gotówki.
    • W aplikacji Citi Mobile wybierz BLIK aby wygenerować jednorazowy kod (kod BLIK można wygenerować na ekranie logowania bądź po zalogowaniu w sekcji Płatności).
    • Wprowadź kod w bankomacie, wybierz kwotę i zatwierdź.
    • Następnie otrzymasz komunikat w telefonie o konieczności potwierdzenia płatności.
    • Sprawdź szczegóły płatności i zatwierdź ją wprowadzając swój 6-cyfrowy Citi Mobile Token PIN.
  • Rozliczaj się ze znajomymi natychmiastowo i bezpłatnie, znając jedynie ich numer telefonu. Ich bank musi również udostępniać funkcję Przelew na telefon BLIK.

    • Na ekranie logowania w aplikacji Citi Mobile wybierz Przelewy na telefon BLIK.
    • Z książki kontaktów wybierz osobę, do której chcesz wysłać przelew. Możesz też wpisać numer telefonu ręcznie.
    • Wprowadź tytuł oraz kwotę i potwierdź przelew.
    • Potwierdź przelew za pomocą Citi Mobile Token PIN.
    • Gotowe! Odbiorca błyskawicznie otrzyma od Ciebie pieniądze.

    WAŻNE! Jeśli chcesz otrzymywać przelewy na telefon BLIK od innych osób na swój rachunek Citibank, koniecznie zarejestruj numer telefonu w usłudze przelew na telefon BLIK. Aby to zrobić:

    • Po zalogowaniu do aplikacji Citi Mobile wybierz menu Płatności, a następnie opcję Ustawienia BLIK.
    • W polu Numer telefonu zarejestrowany w usłudze Przelewy na telefon BLIK zobaczysz numer telefonu zarejestrowany w systemie Banku i jego status w usłudze Przelew na telefon BLIK.
    • Kliknij na to pole, aby przejść do rejestracji.
    • Wybierz rachunek w Citi Handlowy, na który chcesz otrzymywać Przelewy na telefon BLIK i potwierdź rejestrację.
    • Gotowe! Przelewy na telefon BLIK będzie otrzymywał na swój rachunek w Citi Handlowy.


Jak zacząć?

Zacznij swoją przygodę z BLIKIEM
jeszcze dziś! Pobierz aplikację Citi Mobile:



Bezpieczeństwo



1

Korzystając z usługi BLIK generowany jest jednorazowy kod - aktywny jedynie przez 120 sekund.

2

Każda transakcja musi być przez Ciebie zatwierdzona w aplikacji mobilnej za pomocą Citi Mobile Token PIN.



WAŻNE – Nigdy nie podawaj kodu BLIK osobom, których tożsamości nie potrafisz zweryfikować np. zadzwoń i upewnij się co do intencji tej osoby. Zanim zaakceptujesz płatność, sprawdź jej szczegóły – kwotę, nazwę sklepu. Pamiętaj, że kiedy podajesz kod BLIK i zatwierdzasz transakcję w aplikacji, oznacza to, że pieniądze przelewane są z Twojego rachunku do odbiorcy.


Najczęściej zadawane pytania

Czego potrzebuję, aby skorzystać z BLIKA?

Aby skorzystać z BLIKA potrzebujesz jedynie aplikacji mobilnej Citi Mobile®, włączonego Citi Mobile® Token , dostępu do Internetu oraz aktywne konto lub kartę kredytową.

Jak aktywować BLIKA?

BLIK nie wymaga aktywacji. Wystarczy, że zainstalujesz najnowszą wersję aplikacji Citi Mobile®.

Czy muszę ustawić dodatkowe hasło, aby skorzystać z BLIKA?

Korzystanie z płatności BLIK oraz Przelewów na telefon BLIK nie wymaga ustawiania dodatkowego hasła lub kodu PIN.

Niezbędne jest jedynie zalogowania do aplikacji z wykorzystaniem hasła lub biometrii oraz aktywacja Citi Mobile® Token.

Czy BLIK jest bezpieczny?

Usługa płatności BLIK posiada szereg zabezpieczeń, aby dokładnie zweryfikować osobę aktywującą aplikację, a następnie kod przypisany do użytkownika, który generowany jest jednorazowo. Ponadto, BLIK, jako usługa nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.

Kontaktuje się ze mną znajomy/znajoma z prośbą o pilną pomoc w dokonaniu zakupu. Prosi o podanie kodu BLIK i autoryzację transakcji. Jak się powinienem /powinnam zachować?

Rekomendujemy zachować szczególną ostrożność. W taki właśnie sposób oszuści próbują wyłudzić pieniądze po uprzednim włamaniu się np. na konta społecznościowe znajomych/rodziny.

Otrzymałem/otrzymałam telefon z „działu bezpieczeństwa banku”. Rozmówca poprosił o podanie kodu BLIK. Czy mam przekazać kod rozmówcy?

Nie, nigdy. Bank nie prosi o podanie kodu BLIK. Bank nie prosi, także o wypłacanie pieniędzy w bankomatach. W przypadku podejrzanych połączeń rozłącz się i to Ty skontaktuj się z CitiPhone pod numerem telefonu (+48) 22 692 24 84 (koszt połączenia zgodny z taryfą Twojego operatora). Zrób tak nawet jeżeli połączenie nastąpiło z numeru telefonu podanego na stronach banku.

Czy kod BLIK może zostać użyty kilka razy?

Nie. Kod BLIK jest unikalny i jest ważny 120 sekund od momentu jego wyświetlenia. W przypadku upływu czasu ważności, aby zrealizować transakcję możesz wygenerować nowy kod.

Czy są limity dla płatności, wypłat i przelewów na telefon BLIK?

Dla transakcji z kodem BLIK obowiązuje maksymalny dzienny sumaryczny limit kwotowy. Dla Przelewów na telefon BLIK obowiązują:

  • maksymalny dzienny sumaryczny limit kwotowy,
  • minimalna kwota przelewu,
  • maksymalna kwota przelewu.

Informacje odnośnie limitów zawarte są w aktualnej Tabeli Opłat i Prowizji dla Kart Kredytowych Citibank oraz Tabeli Opłat i Prowizji: Konta oraz kredyt w rachunku płatniczym Linia Kredytowa dla Klientów indywidualnych, które znajdziesz na stronie Banku: https://www.citibank.pl/dokumenty/.

Czy korzystanie z BLIKA wiąże się z opłatami?

Wszelkie informacje dotyczące opłat za korzystanie z BLIKA zawarte są w aktualnej Tabeli Opłat i Prowizji dla Kart Kredytowych Citibank oraz Tabeli Opłat i Prowizji: Konta oraz kredyt w rachunku płatniczym Linia Kredytowa dla Klientów indywidualnych, które znajdziesz na stronie Banku: https://www.citibank.pl/dokumenty/.

Gdzie mogę płacić BLIKIEM?

BLIKIEM możesz płacić w sklepach stacjonarnych, punktach usługowych oraz w Internecie. W sklepach internetowych spośród dostępnych sposobów płatności należy wybrać BLIK. Sklepy stacjonarne i punkty usługowe akceptujące płatności BLIK są zwykle oznaczone naklejką z logo BLIK. Możesz też zapytać sprzedawcę o możliwość płatności za pomocą kodu BLIK.

W jakich bankomatach mogę dokonać wypłaty gotówki za pomocą kodu BLIK?

Wypłaty za pomocą kodu BLIK można dokonać w bankomatach oznaczonych logo BLIK.

Co zrobić w przypadku kradzieży telefonu z włączoną usługą BLIK?

W przypadku utraty telefonu z zainstalowaną aplikacją Citi Mobile® skontaktuj się niezwłocznie z CitiPhone pod numerem telefonu (+48) 22 692 24 84 (koszt połączenia zgodny z taryfą Twojego operatora) celem wyrejestrowania z usługi Przelew na telefon BLIK oraz umożliwienia ustanowienia nowych danych logowania do bankowości elektronicznej.

Czy mogę wybrać rachunek, z którego chcę korzystać przy płatnościach lub wypłatach z kodem BLIK?

Tak. Możesz wybrać jedną z kart kredytowych lub jeden ze swoich rachunków osobistych w PLN. Zmiany możesz dokonać w aplikacji Citi Mobile® korzystając z opcji Ustawienia BLIK.

Czy mogę wybrać rachunek, z którego chcę wysłać Przelew na telefon BLIK?

Tak. Możesz wybrać jeden ze swoich rachunków osobistych w PLN lub jedną z kart kredytowych. Wyboru możesz dokonać każdorazowo podczas zlecania Przelewu na telefon BLIK.

Co oznacza rejestracja do usługi Przelew na telefon BLIK?

Rejestracja do usługi Przelew na telefon BLIK oznacza powiązanie numeru telefonu komórkowego zarejestrowanego w Banku z wybranym rachunkiem w Citi Handlowy. Przelewy, w usłudze Przelew na telefon BLIK, zlecane na zarejestrowany numer telefonu będą księgowane na wskazanym rachunku do czasu wyrejestrowania z usługi lub zarejestrowania w innym banku.

Wysyłanie przelewów w ramach usługi Przelew na telefon BLIK nie wymaga rejestracji.

Czy mogę zmienić rachunek zarejestrowany do otrzymywania Przelewów na telefon BLIK?

Tak. Możesz wybrać jeden ze swoich rachunków osobistych w PLN lub jedną z kart kredytowych. Zmiany możesz dokonać w aplikacji korzystając z opcji Ustawienia BLIK.

Otrzymuję Przelewy na telefon BLIK na rachunek w innym banku. Co muszę zrobić, aby otrzymywać je na rachunek w Citi Handlowy?

Wystarczy, że zarejestrujesz się w usłudze Przelewy na telefon BLIK korzystając z aplikacji Citi Mobile®. Rejestracji możesz dokonać korzystając z opcji Ustawienia BLIK.

Rejestracja do usługi Przelewy na telefon BLIK w Citi Handlowy spowoduje automatyczne wyrejestrowanie z usługi w dotychczasowym banku.

Co się stanie, jeżeli będę chciał wykonać Przelew na telefon BLIK do osoby, która nie korzysta z tej usługi?

W takim przypadku wykonanie przelewu nie będzie możliwe. Przelew może zostać wykonany jedynie do osoby, która jest zarejestrowana w usłudze Przelewy na telefon BLIK. Jeżeli numer telefonu, na który będziesz chciał wykonać przelew nie będzie zarejestrowany w aplikacji Citi Mobile®, pojawi się stosowny komunikat. Będziesz mógł, także wysłać do tej osoby wiadomość SMS z zaproszeniem do rozpoczęcia korzystania z usługi Przelewy na telefon BLIK.

Czy transakcje BLIK będą widoczne w historii transakcji? Czy będę mieć możliwość wygenerowania potwierdzenia transakcji?

Tak, wszystkie dokonane transakcje za pomocą usługi BLIK są widoczne w historii transakcji w Citi Mobile®, Citibank Online oraz na wyciągu. Możliwe jest również wygenerowanie potwierdzeń transakcji BLIK.



Dokumenty




Dowiedz się jak strony Banku Handlowego w Warszawie S.A. wykorzystują pliki cookies do poprawnego działania serwisu Citibank Online, zbierania danych behawioralnych umożliwiających optymalizację stron oraz w celach marketingowych. Jeśli nie chcesz instalować tych plików, przejdź do ustawień swojej przeglądarki.