Aktualności
Fundacja Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga
26 września 2019
Nagroda Emerging Market Champions po raz szósty


Polski koncern farmaceutyczny, przedsiębiorstwo logistyczne będące łącznikiem między Dalekim Wschodem a Europą Środkowo-Wschodnią oraz firma której działalność przyniosła nową jakość w relacji lekarz - pacjent na ponad 15 rynkach: oto tegoroczni zwycięzcy szóstej edycji Nagrody Emerging Market Champions.


Bankowość korporacyjna w Citi Handlowy to "okno na świat" dla wielu przedsiębiorców. Od lat wspieramy zagranicznych inwestorów w rozwoju na polskim rynku. Dzięki obecności w ponad 100 krajach na świecie jesteśmy też naturalnym partnerem biznesowym dla polskich firm, które wychodzą za granicę. Z tych obserwacji i doświadczeń narodził się pomysł Nagrody Emerging Market Champions, mówi Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy, Kiedy 6 lat temu po raz pierwszy wręczaliśmy tę nagrodę myśleliśmy głównie o wyróżnianiu międzynarodowych firm w Polsce Choć można też było wtedy wskazać kilka polskich firm, które odniosły spektakularny sukces za granicą. Dzisiaj ta optyka już jest inna. Z ogromną satysfakcją przyglądam się polskim firmom, które wchodzą na kolejne rynki. Także tym, który w swoim cyfrowym modelu już na starcie zakładają działalność międzynarodową. Nasi tegoroczni laureaci są tego najlepszym przykładem. Wśród nich znajdują się polska firma farmaceutyczna, która na międzynarodowych rynkach konkuruje jakością i innowacyjnością swojego produktu. Koreańska inwestycja w polskie przedsiębiorstwo., dzięki której z sukcesem stworzono hub logistyczny łączący Polskę z rynkiem azjatyckim. I wreszcie polska firma, które przeniosła tradycyjne relacje lekarz-pacjent do internetu i przekonała do tego pacjentów na ponad 15 rynkach na świecie.

Nagroda w konkursie Emerging Market Champions, organizowanym przez Fundację Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga została wręczona już po raz szósty. Zainicjowana prze Sławomira S. Sikorę, Prezesa Zarządu Citi Handlowy po to by inspirować i wyróżniać najlepszych oraz motywować ich do dalszego rozwoju. Z ponad 100 kandydatur Kapituła Konkursu wybrała trzy firmy wyróżniające się najbardziej i zasługujące na tytuł czempiona.

Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A. docenione zostały za konsekwentną strategię organicznego rozwoju biznesu, z dużym naciskiem na ekspansję międzynarodową (już dzisiaj zapowiada ekspansję na rynek wietnamski). Zaangażowanie w produkcję i rozwój nowych leków przekłada się na duże wsparcie sektora R&D (Polpharma odpowiada za 30% nakładów w przemyśle farmaceutycznym).

W kategorii "Zagraniczne inwestycje w Polsce" zwycięzcą został Adampol S.A. Firmę nagrodzono za wypracowanie strategicznej pozycji łącznika między azjatyckim przemysłem motoryzacyjnym a odbiorcą z Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki wieloletniej współpracy z koreańskimi koncernami i strategicznym partnerstwie z Hyundai Glovis firma stała się europejskim hubem transportowym dla blisko pół miliona aut różnych marek rocznie. Adampol stworzył także własne rozwiązanie logistyczne łączące Europę i Azję, Euro China Train będące intermodalnym połączeniem kolejowym.

Laureatem najmłodszej bo istniejącej dopiero od dwóch lat kategorii "Ecommerce" została firma Znany Lekarz sp. z o.o. Wdrożone przez nią nowatorskie podejście na linii lekarz - pacjent okazało się komercyjnym sukcesem - firma działa już w 15 krajach będąc liderem na 6 rynkach, umawiając miesięcznie 1,5 mln wizyt.

Ideą Nagrody Emerging Market Champions promowanie przedsiębiorstw rozwijających z sukcesem działalność za granicą. Pierwsza kategoria promuje polskie firmy, które rozszerzają działalność poza granice kraju, druga adresowana jest do przedsiębiorstw zagranicznych pochodzących z emerging markets, które dokonują w Polsce znaczących inwestycji, stwarzając tym samym nowe miejsca pracy oraz wpływając na rozwój naszego kraju. Najmłodsza, bo istniejąca od zaledwie dwóch lat kategoria "E-commerce" wyróżnia firmy, kóre swoją działalnością wykraczją poza standardy. Doceniana jest cyfrowa transformacja firm i efektywność zaimplementowanych technologii cyfrowych w procesie produkcji i sprzedaży.