Aktualności
Fundacja Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga
2 października 2014
KGHM Polska Miedź S.A. z Nagrodą Emerging Market Champions


Podczas Europejskiego Forum Nowych Idei, KGHM Polska Miedź S.A. został ogłoszony laureatem pierwszej edycji konkursu o Nagrodę Emerging Market Champions, przyznawanej przez Citi Handlowy. Jest to wyróżnienie przeznaczone dla liderów przedsiębiorczości - polskich firm, które dokonały ekspansji i rozwijają swoją działalność na rynkach zagranicznych.

Celem Nagrody jest uhonorowanie polskich firm, które z sukcesem rozwijają swoją działalność w kraju i poza jego granicami, dzięki czemu stają się naszymi biznesowymi ambasadorami na całym świecie - mówi Sławomir S. Sikora, Prezes Zarządu Citi Handlowy. Chcemy, aby prezentacja i osiągnięcia laureata naszego konkursu były wskazówką, inspiracją dla tych, którzy dopiero planują ekspansję zagraniczną.

Ideą Konkursu o Nagrodę Emerging Market Champions jest promowanie pozytywnych praktyk działań gospodarczych w wymiarze międzynarodowym, a także budowanie wizerunku przedsiębiorczości w świadomości społecznej oraz przełamywanie stereotypów. Konkurs realizowany jest pod patronatem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego.

Prezes KGHM Polska Miedź S.A., Herbert Wirth, przebywający w na otwarciu nowej inwestycji w Chile, w swojej video wypowiedzi do uczestników Europejskiego Forum Nowych Idei mówił: - Jest to niezwykłe wyróżnienie dla nas i dla wszystkich pracowników KGHM za to, że od kilku lat staramy się wcielić ideę bycia firmą globalną, firmą, która ma konkurować na rynku międzynarodowym w zakresie miedzi, molibdenu, srebra czy też innych metali.

Kandydatów do Nagrody mogła zgłaszać Rada Ekspertów - grono kluczowych liderów opinii związanych z polską gospodarką i środowiskiem biznesowym. W konkursie wzięły udział przedsiębiorstwa, które na rynku funkcjonują co najmniej 3 lata, a swoim zasięg przekraczają terytorium jednego państwa. Spośród 36 wskazanych przez ekspertów firm, Kapituła konkursu wybrała laureata. Ocena kandydatur była realizowana w oparciu o następujące wskaźniki: wartość inwestycji dokonanych zagranicą, charakter tych inwestycji, skalę działalności, sprawność funkcjonowania firmy zagranicą, zasięg geograficzny inwestycji oraz innowacyjność firmy.