Dostępność cyfrowa

W naszym banku osoby z niepełnosprawnością słuchu, które komunikują się w formie pisemnej, mogą w pełni elektronicznie zawrzeć umowę o większość produktów. Dotyczy to konta osobistego, lokaty, karty kredytowej, rachunku inwestycyjnego czy pożyczki gotówkowej. W przypadku ewentualnych problemów z ukończeniem procesu aplikowania, zaprosimy Cię do naszego oddziału lub, w przypadku rachunku inwestycyjnego do Punktu Usług Maklerskich („PUM”), aby podpisać umowę.

Zarządzanie produktami, w tym składanie dyspozycji, czy kontakt z nami, także jest możliwe w kanałach zdalnych.

Komunikacja z klientami

Dbamy o to, aby nasza komunikacja była jasna i zrozumiała oraz uwzględniała potrzeby różnych grup odbiorców.

Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, chętnie przygotujemy dla Ciebie dokumentację bankową w formie, która umożliwi Ci swobodne zapoznanie się z naszymi usługami. Zakres takiej dokumentacji obejmuje wzory umów, regulaminy i informacje określone w artykule 111 prawa bankowego oraz w Ustawie o obrocie instrumentami finansowymi.

Aby zamówić dokumenty, wypełnij poniższy formularz i wskaż preferowany format dokumentu:

  • nagranie audio
  • nagranie wizualne treści w PJM
  • wydruk w alfabecie Braille’a
  • wydruk w powiększonej czcionce.

Wybrane przez Ciebie dokumenty przygotujemy bezkosztowo we wskazanej formie i dostarczymy Ci w ciągu 7 dni.

W razie pytań lub wątpliwości dotyczących Twojego zgłoszenia skontaktujemy się z Tobą.


Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat tego, jak możemy Cię obsłużyć, skontaktuj się z nami poprzez:

  • serwis bankowości elektronicznej Citibank Online, zakładka „Kontakt z nami” dostępna po zalogowaniu (dla osób komunikujących się w formie pisemnej)
  • infolinię CitiPhone pod numerem: XX (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem Twojego operatora)
  • adres email: listybh@citi.com
  • osobiście w jednym z naszych oddziałów.

W przypadku Biura Maklerskiego skontaktuj się z nami przez:

  • Telecentrum (od pon do pt w godzinach 8:30-17:30)
    Tel. (+48 22) 690 11 11
    Tel. (+48 22) 692 24 84

(w przypadku ostatniego numeru należy wybrać opcje połączenia z Biurem Maklerskim)

Klienci CitiGold Private Client (od pon do pt w godzinach 8:30-17:30)

Tel. (+48 22) 690 36 40
Tel. (+48 22) 690 36 46
Tel. (+48 22) 690 41 44
Tel. (+48 22) 690 43 6
*koszt połączenia zgodny z taryfą Twojego operatora

Oddziały

W naszych oddziałach zapewniamy obsługę m.in. osób z niepełnosprawnościami wzroku, słuchu (osoby kontaktujące się w formie pisemnej) oraz osób z ograniczoną mobilnością. Obsłużymy Cię w zakresie założenia i prowadzenia konta osobistego, lokaty, rachunku oszczędnościowego lub inwestycyjnego, karty kredytowej, pożyczki gotówkowej i kredytu hipotecznego.

Przed zawarciem z nami umowy, możesz zapoznać się ze wzorami naszych dokumentów w formie nagrania audio, wydruku z powiększoną czcionką, wydruku w języku Braille’a lub przetłumaczonych na PJM. Szczegółowe informacje jak zamówić takie dokumenty znajdziesz w zakładce „Komunikacja z klientami”.

Osoby z niepełnosprawnością wzroku

Jeśli jesteś osobą niewidomą lub niedowidzącą, umowę z nami możesz zawrzeć poprzez pełnomocnika lub samodzielnie po wcześniejszym zapoznaniu się z treścią umowy.

Po zawarciu umowy możesz składać w oddziale dyspozycje dotyczące Twojego produktu na 3 sposoby:

  • samodzielnie
  • poprzez pełnomocnika notarialnego
  • z udziałem osoby zaufanej.

Jeśli będziesz działać samodzielnie, wszystkie dane podane do umowy oraz wszystkie złożone przez Ciebie dyspozycje potwierdzimy z Tobą na telefonie nagrywanym podczas wizyty w oddziale.

Osoby z niepełnosprawnością słuchu

Jeśli jesteś osobą niesłyszącą lub niedosłyszącą i kontaktujesz się w formie pisemnej, podczas wizyty w naszym oddziale potwierdzimy z Tobą preferowany kanał zawarcia umowy i zlecania dyspozycji (np. kanał elektroniczny). Zapewnimy Ci także obsługę z wyłączeniem procesów telefonicznych.
Obecnie nie zapewniamy obsługi w PJM.

Osoby z ograniczoną mobilnością

Jeśli jesteś osobą z ograniczoną mobilnością, przydatne dla Ciebie informacje znajdziesz w sekcji poniżej - „Informacja o dostępności architektonicznej oddziałów”.

Informacja o dostępności architektonicznej oddziałów

Szczegółowe informacje na temat dostępności architektonicznej naszych oddziałów znajdziesz na naszej stronie z mapą oddziałów i bankomatów Mapa | Oddziały Placówki Wpłatomaty | Citi Handlowy.

Po wybraniu oddziału z listy, która znajduje się po lewej stronie ekranu, kliknij przycisk „Sprawdź”, a następnie „Informacje dodatkowe”. Odnajdziesz tam szczegóły na temat dostępności architektonicznej dla osób ze specjalnymi potrzebami.

Dodatkowo, na powyższej mapie przy lokalizacji każdego oddziału umieściliśmy ikonki prezentujące podstawowe udogodnienia.

  • Ikonka z osobą na wózku inwalidzkim

    oddział dostępny dla osób z ograniczoną mobilnością

  • Ikona z osobą na wózku z asystentem

    korzystanie z oddziału przez osoby z ograniczoną mobilnością wymaga wsparcia asystenta

  • Ikona z przekreślonym okiem

    oddział zapewnia obsługę osób niewidzących i niedowidzących

Bankomaty

Nasze bankomaty zapewniają udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Szczegółowe informacje na temat dostępności każdego bankomatu, znajdziesz na naszej stronie z mapą oddziałów i bankomatów Mapa | Oddziały Placówki Wpłatomaty | Citi Handlowy.

Po wybraniu bankomatu z listy, która znajduje się po lewej stronie ekranu, kliknij przycisk „Sprawdź”, a następnie „Informacje dodatkowe”. Odnajdziesz tam szczegóły na temat dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Dodatkowo, na powyższej mapie przy lokalizacji każdego bankomatu umieściliśmy ikonki prezentujące podstawowe udogodnienia.

  • Ikonka z osobą na wózku inwalidzkim

    bankomat dostępny dla osób z ograniczoną mobilnością

  • Ikona z osobą na wózku z asystentem

    korzystanie z bankomatu przez osoby z ograniczoną mobilnością wymaga wsparcia asystenta

  • Ikona ze słuchawkami

    bankomat zapewnia obsługę głosową po podłączeniu zestawu słuchawek przewodowych

Skargi na brak dostępności

Jak złożyć

Jeśli chcesz złożyć skargę na brak dostępności, możesz to zrobić w jeden z poniższych sposobów:

  • listownie na nasz adres:
    Bank Handlowy w Warszawie S.A.
    Biuro Obsługi Reklamacji i Zapytań Klientów
    ul. Goleszowska 6
    01-249 Warszawa
  • w jednym z naszych oddziałów (osobiście pisemnie lub ustnie do protokołu podczas wizyty)
  • na piśmie przesłanym na adres do doręczeń elektronicznych Banku AE:PL-51087-16873-WFBWS-31,
  • telefonicznie poprzez naszą infolinię pod numerem 22 692 2484 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem Twojego operatora)
  • w bankowości elektronicznej Citibank Online (zakładka „Kontakt” w prawym górnym rogu po zalogowaniu) OPCJA TYLKO DLA NASZYCH KLIENTÓW
  • drogą mailową na adres listybh@citi.com.

W przypadku Biura Maklerskiego Klient może złożyć reklamację:

  • na piśmie – osobiście w PUM, w godzinach pracy PUM albo przesyłką pocztową
  • na adres siedziby DMBH albo na adres do doręczeń elektronicznych (e-doręczenia): AE:PL-51087-16873-WFBWS-31. Z uwagi na fakt że Departament Maklerski jest wydzielona jednostką organizacyjną Banku Handlowego w Warszawie S.A. wskazany wyżej adres jest adresem Banku Handlowego w Warszawie S.A. W celu usprawnienia komunikacji w przypadku kierowania komunikacji poprzez adres do doręczeń lektronicznych, należy wskazać, że korespondencja jest kierowana do Departamentu Maklerskiego Banku Handlowego.
  • ustnie- telefonicznie pod numerami telefonów DMBH lub osobiście podczas wizyty klienta w PUM, w godzinach pracy PUM;
  • drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej DMBH.

Kiedy odpowiemy

Odpowiemy na nią najszybciej, jak to możliwe i nie później niż w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, możemy poinformować Cię o potrzebie wydłużenia terminu odpowiedzi, który nie będzie dłuższy niż 60 dni kalendarzowych od otrzymania skargi.

Co musi zawierać skarga

Twoja skarga musi zawierać:

  • imię i nazwisko osoby składającej skargę;
  • adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu w sprawie odpowiedzi;
  • wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga;
  • określenie wymagania dostępności, którego nie spełnia produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania;
  • skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez produkt albo usługę.

Jeśli Twoja skarga nie będzie zawierała wszystkich wymaganych informacji może nie zostać rozpatrzona.

Jak odpowiemy

To Ty wybierasz preferowany sposób odpowiedzi na skargę. Dostępne opcje to:

  • na piśmie na Twój adres korespondencyjny
  • mailowo na Twój adres e-mail
  • telefonicznie
  • dodatkowo odpowiedzi możemy udzielić w Citibank Online – jako kopia wiadomości równolegle wysłanej w postaci papierowej, pocztą elektroniczną lub przekazanej telefonicznie (nie dotyczy Biura Maklerskiego).

Jeśli skarga nie zostanie rozpatrzona pozytywnie masz możliwość:

  • odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi na skargę do Zespołu ds. Współpracy z Klientami w Biurze Obsługi Reklamacji i Zapytań Klientów na adres:
    Citi Handlowy
    Zespół ds. Współpracy z Klientami
    ul. Goleszowska 6
    01-260 Warszawa 42
    a w przypadku Biura Maklerskiego:
    Biuro Maklerskie Citi Handlowy
    Biuro Kontroli Ryzyka i Nadzoru Wewnetrznego
    Ul Senatorska 16
    00-923 Warszawa
  • oraz złożenia zawiadomienia do Prezesa Zarządu PFRON o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności.